قدس آنلاین- حسین زوارزاده: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: 80 مدیر استانداری خراسان‌رضوی بر عملکرد ستاد تسهیلات زائران استان نظارت می‌کنند.

نظارت 80 مدیر استانداری بر عملکرد ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی

محمدحسن واحدی با اشاره به فعالیت‌های ستاد در ایام نوروز 92 اظهار کرد: مشهد به عنوان پایتخت معنوی و حضور میلیونی زائر در این ایام نیازمند ساماندهی و برنامه ای مدون برای ارائه تسهیلات به زائران است.
وی افزود: ساماندهی امور زائران در سایه کار تیمی با ساختاری مشخص امکان‌پذیر است در این راستا ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی با ایجاد ساختاری مشخص و افزودن دو معاونت بر این ساختار اهتمام ویژه ای بر ارائه تسهیلات به مسافران نوروزی دارد.
واحدی با بیان اینکه اقدامات معاونت‌ها به طور دقیق مصوب شده، گفت: معاونت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی باید بر مبنای اقدامات و وظایف مصوب شده خود برای ارائه خدمت به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) به طور جدی و دقیق کار کنند.
وی با اشاره به طرح زوج و فرد در مشهد مقدس تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در ایام نوروزی طرح زوج و فرد و باز کردن گره ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی است.
جانشین رئیس ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی ادامه داد: اگرچه ممکن است طرح زوج و فرد یک سری مشکلات را به دنبال داشته باشد اما در مجموع این طرح سبب تسهیل در رفت و آمد به خیابان های منتهی به حرم رضوی و باز شدن گره ترافیکی شده است.
واحدی در ارتباط با اسکان زائران گفت: 19 هزار و 500 واحد اقامتی در سطح استان آماده اسکان زائران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز هستند.

جانشین رئیس ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه واحدهای اقامتی نباید افزایش قیمت داشته باشند، اظهار کرد: در ایام نوروز از سوی تعزیرات قیمت‌های واحدهای اقامتی کنترل و در صورت مشاهده تخلف پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به توزیع میوه شب عید در سطح استان گفت: در بحث ارزاق عمومی 5هزار تن میوه شب عید به صورت مستمر در سطح استان توزیع می‌شود.
واحدی با اشاره به سایر خدماتی که به زائران در ایام نوروزه ارائه می‌شود، اظهار کرد: ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی تمهیدات ویژه ای برای مواجهه با بحران در ایام تعطیلات نوروزی دارد و اورژانس هوایی نیز از همین حیث تجهیز و آماده شده است.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی افزود: در حوزه امداد و نجات، اورژانس هوایی را در این ایام به کار گرفته‌ایم؛ همچنین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح استان در این ایام تجهیز شده‌اند.
وی از حضور 160 تیم محسوس درون شهری و برون شهری برای نظارت بر رانندگی و تخلفات ناشی از آن یاد کرد و گفت: 32 تیم نامحسوس نیز در مسیر کنترل جاده ها پیش بینی شده است.
واحدی از 80 ناظر از مدیران استانداری خراسان رضوی برای نظارت بر عملکرد ستاد در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این ناظران گزارش روزانه از فعالیت‌های ستاد در سطح شهرستان ها را به اطلاع ستاد مرکز می‌رسانند.
جانشین رئیس ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت ارز کاهش سفرهای خارجی و افزایش سفرهای داخلی را شاهد هستیم که در این راستا پیش‌بینی شده حضور زائران در ایام تعطیلات نوروزی رشد 10 تا 15 درصدی داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.